vineri, 21 mai 2010

Raci fierti

Ei bine, public acest articol, pentru ca ieri am publicat in Facebook cateva poze din aventurile mele vanatoresti si pescaresti, iar una dintre poze, arata un lighean intreg pe raci fierti, din care ma infruptam!
Aceasta poza a starnit un interes deosebit pentru unul din prietenii mei cu care corespondez pe teme culinare: Emanuel Ciocu, cel ce scrie pe siteul www.cevabun.ro toate bunataturile din lume!
Si iata prima reactie din partea lui: auzi, ce sunt animalele portocalii de pe facebook? homari fierti?
Normal ca raspunsul meu este: Raci fierti!
Imediat primesc si replica: Dumnezeule! Asa mari?!?! De unde? Cand? Nu am vazut niciodata raci asa mari. Am banuit ca asta sunt ca erau prea multi, dar imi era frica sa ma gandesc ca sunt asa mari.:)
Si normal ca, raspunsul unui pescar ar fi fost oricum in nota: Pai unde sa vezi asa ceva? La supermarket? haha!
Pescuiti de noi, cu blana de oaie, pe lacul Sinoe!
Pe aia mici ii aruncam inapoi in apa, ca sa-i mancam anul urmator!
Ca d-aia suntem pescari!
Si uite asa, mi-a venit ideea sa va prezint reteta de raci fierti ca sa va bucurati de bunatatile naturii la nivel maxim.

Dupa ce pescuim racii, in functie de modalitatea lui de prindere, ar fi bine sa se controleze toti racii pe care vrem sa-i pregatim, sa fie mari si sanatosi.
Se pune la fiert o oala cu apa si se potriveste sa fie cat sa cuprinda toti racii. In general, la 4 litri de apa se pune o lingura de sare grunjoasa.
In apa fierta se pun cativa catei de usturoi, o fruza doua de dafin si patrunjel. Se fierbe apa la foc iute. Cand apa incepe sa clocoteasca, se arunca in ea racii pe care i-am spalat inainte in cateva ape.
Din momentul in care au dat primul clocot, se tine pe foc circa 5 minute, nu mai mult, pana cand racii s-au colorat in culoarea rosie.
Lasati racii sa se raceasca in apa in care s-au fiert!
Puteti sa-i serviti si cu mujdei de usturoi, dupa preferinta fiecaruia. Reamintesc ca aceasta carne de raci este dulce!!!

12 comentarii:

  1. Repede m-ai parat:) Nu am vazut pana acum, doar am auzit, de legendarii raci care traiesc in Romania. Singurii pe care i-am vazut, pescuit cu mana, simancat, a fost acum mai bine de zece ani, pe un parau de langa Brad. Nu erau cu mult mai mari decat o coropisnita :)
    Nu pot decat sa-mi imaginez cat sunt de buni astia.

    RăspundețiȘtergere
  2. Promit ca data viitoare, la o captura serioasa, pun deoparte o portie zdravana pentru tine!

    RăspundețiȘtergere
  3. Salut ! Spune mai pe larg reteta aia cu blana de oaie, ca de raci, am eu grija. De fapt ma intereseaza un mod, de a-i prinde rapid si usor, pentru cativa racusori marunti. Astia sunt o momeala grozava la somn, mai buni decat coropisnitele. Si bineinteles, cei mari sunt delicatese...n-am mai prins de astia, din copilarie. Acolo unde dau eu dupa somn, sunt o gramada ( Rusanesti - Olt), dar nu ma pot baga in lac dupa ei si altfel...Ti-as fi recunoscator pentru o smecherie ca asta cu blana de oaie !
    Fir intins !

    RăspundețiȘtergere
  4. @y,y:
    Pur si simplu, o blama de oaie, asa cum se beleste oaia, o lasi cateva zile la soare, cum se zice, sa se imputa si ancorata bine cu orice mijloc posibil, (ca sa nu se piarda), se lasa in apa, minim 6 ore!
    "Mirosul" cojocului, atrage racii, care se vor "infige" sa savureze delikatesa!
    Asta-i tot. Nu-i mare scofala! Raci sa fie in zona in care pescuiti!
    BAFTA!!!
    :)

    RăspundețiȘtergere
  5. De cand caut raci:( Va invidiez! Pacat ca nu putem gasi si in magazinele cu specific asa delicatese romaneasca!

    RăspundețiȘtergere
  6. ...si la 12 noaptea daca ma trezesc din somn asa ceva nu refuz..

    RăspundețiȘtergere
  7. Eu am pescuit cu afumatura lasata sa prinda un pic de miros pe un tau langa Certej si merge foarte bine ..............mmmmmm abia astept sezonul !!!!!sper sa am timp anul acesta de mers la pescuit de raci:)

    RăspundețiȘtergere
  8. @Anonim.....

    Comentariile de la Anonimi, care isi fac reclama la produsele (mai exact la raci) pe care ii vand, NU vor fi niciodata publicate!
    Acesta este un blog personal, nu o pagina de facut reclame pentru unii si altii si activitatile lor comerciale!
    Nu mai insistati cu astfel de mesaje.
    NU VOR FI PUBLICATE NICIODATA!!!

    RăspundețiȘtergere
  9. Trebuie sa fii de pe linga Delta Dunarii ca sa stii, ca inainte de a-i fierbe, fiecare rac se tine cu o mina si cu degetele celeilalte i se smulge aripioara centrala a cozii, cu care iese intestinul cu fecale. Asa-i si mai dulce carnea !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Interesant de stiut!!! Data viitoare o sa o pun in aplicare sa vad cum ma descurc!
      Dar noi, astia mai de la oras, scoatem acest intestin, taind coada racului in lungul lui si extragand intestinul.
      Ca la creveti, langustine sau homari.
      Multumesc de precizare!
      :)

      Ștergere