sâmbătă, 25 decembrie 2010

Salau de Dunare cu prosciutto si sos de mustar Frantuzesc


Reţetă (studiată întro revistă recentă de "specialitate" - în încercarea de a pregăti ceva spectaculos de Sărbători), a fost cu o mare surpriză pentru noi atunci când am gustat din ea.
Noroc ca am fost prevăzător şi am completat la ce am citit (adică la reţetă), cu acest minunat sos de muştar Franţuzesc.
Şi iată încă o dovadă, ca NU toate rețetele pe care le scrie unul(a) - altul(a), au garantata o reușita culinara deosebita, chiar daca, la prima vedere și din ingredientele pe care le prezinta, totul pare perfect!
Şi acum vă prezint reţetarul dar cu ingredientele şi recomandările mele!

Ingrediente pentru 3 persoane:
3 fileuri de şalău fără piele (circa 250g/buc) - eu am avut cealaltă    jumătate din fileul de şalău de ieri
2 pachete de prosciutto crudo de vită (adică 150g)
12-15 roşii cherry
100 ml de ulei de măsline
100 ml de vin alb sec
1 linguriţă de salvie tocată din frunză proaspătă
2 căţei de usturoi tocaţi marunt
sare si piper după gust
pentru sos:
50 ml de vin alb sec
2 linguri de muştar Franţuzesc
1 ceapă albă medie, tăiată solzişori
3-4 crenguţe de cimbru (uscat sau proaspăt)
1 linguriţă de unt
1 linguriţă de sos Tabasco

Preparare:
După cum am spus, fileurile de peşte erau deja gata preparate şi aşteptau doar ultima şansă să fie înobilate cu arome şi gusturi care să ne delecteze simţurile gustative.
Am scos şi pielea de pe aceste fileuri şi astfel am redat frumuseţea desăvârşită a cărnii albe şi extrem de gustoase pe care o are şalăul de Dunăre, şalăul românesc!
Am porţionat aceste fileuri în bucăţi de cel mult 2 cm grosime. Pentru ca astfel, să pot pregati fară nici o problemă rulourile cu prosciutto.
Am asezonat carnea de peşte doar cu sare, ca sa-şi traga singur cantitatea care îi trebuie, eliminând astfel, surplusul de apa.


Desfacem cele două cutii de prosciutto şi le pregătim (desfacem fileurile de prosciutto una de alta) pentru a rula carnea de şalău.
Fiecare bucăţică de şalău o învelim întro feliuţă de prosciutto si le aşezăm întro tavă de cuptor, pe care am pregătit-o în prealabil cu o foaie de copt. Şi apropo de asta, încingeţi cuptorul la 180-190ºC.



Până se încinge cuptorul, avem timp să ne ocupăm de "sosul" în care vom găti şalăul.
Tocam marunt frunzele de salvie si usturoiul.



Întrun bol, adaugăm uleiul, vinul, salvia si usturoiul tocat.
Amestecăm foarte bine aceste componente, pănă facem un fel de vinegretă.



Luăm roşiile cherry le spălăm şi le tăiem în jumătate.
Presărăm jumătăţile de roşii peste rulourile de şalău cu prosciutto.



Turnam peste ele, amestecul de ulei, vin, usturoi şi salvie. Dacă doriţi puteţi pune în acest amestec şi zahar brun, dar în general, roşiile cherry sunt foarte dulci şi nu necesită un surplus de zahăr. Tava astfel pregatită, o introducem la cuptor pentru max. 30 de minute.
Acum avem timp să pregătim sosul de muştar Franţuzesc.
Şi îl puteţi pregăti conform reţetei publicate aici, cu ingredientele specificate mai sus.
Suplimentar, noi am adăugat şi sosul de Tabasco, pentru a mai mari un pic iuţeala sosului.



Şi n-am facut rău, pentru că a fost o combinaţie excelentă între iuţeala (impusă cu Tabasco) a sosului Franţuzesc şi dulceaţa roşiilor cherry.
Şi acum revin un pic asupra celor spuse la începutul articolului şi anume, că fără acest sos, pe care eu l-am adăugat parcă din intuiţie, preparatul ar fi fost mai fad decât s-ar crede în urma studierii ingredientelor.
Iar acum, chiar va recomand sa-l savurați în felul în care l-am prezentat eu!
Şi dacă nu mă credeţi, faceţi sosul separat (aşa cum l-am făcut şi eu şi gustaţi preparatul fără el şi apoi cu el şi aştept sa-mi spuneţi care e varianta care v-a plăcut cel mai mult!)

Din păcate, pozele finale au fost făcute fără a adăuga sosul Franţuzesc în montajul farfuriei. Iar după ce am gustat din preparat, parcă nu mai "mergea" să mai fac poze cu farfuria "atacată" în preparat.


Pot spune acum, că ar merita sa scriu pe rețetele mele, pentru aroma și savoarea pe care o prezinta daca se urmeaza indicațiile pe care le scriu eu:
GARANTAT DE MARCEL IORGA!
Si cred ca de acum încolo, ar trebui sa fac așa ceva!

Şalău de Dunăre cu prosciutto si sos de muştar Franţuzesc ... Done!

POFTA BUNA!


Un comentariu:

  1. Deliciossssss arata!!! Chiar daca nu il gasesc de Dunare,o sa-l incerc cu salau de Reno :) Sunt sigura ca va iesi minunat oricum. O sa urmaresc blogul tau,m-a fascinat mereu gatitul vanatului.Am si eu o metoda care nu da gres niciodata, secret al vanatorilor italieni.In Nord,unde locuiesc eu,principalele hobby-ri sunt motocicletele si vanatul.Chiar vreau sa aflu lucruri noi despre asta.Un 2011 plic de succese, bucurii si multe retete delicioase.O zi minunata iti doresc.

    RăspundețiȘtergere