vineri, 2 decembrie 2011

Burta de crap prajit



Poate cea mai ușoară rețetă, de a pregăti dintr-un pește, un preparat foarte, foarte gustos. Mai ales din burta unui crăpcean voinic și sănătos.
Carnea albă, aromată și gustoasă care se transformă într-o carne aurie și suculentă ce se topește în gură ca să-ți lasă aroma mirifică a crapului prăjit.
Și asta nu e tot, ea trebuie să completeze gustul unic și deosebit a pielii crocante a crapului prăjit.
Și dacă pe lângă cărnița aromată, prăjim și lapții pe care i-am găsit în burta monstrului, sincer vă spun, nu-mi mai doresc decât un pahar de vin alb sec și înmiresmat la sfârșitul unui astfel de festin.
V-am relatat în postările anterioare, despre achiziția și pregătirile anterioare a crapului. Și sper că le mai știți. Dacă nu, recitiți articolele.
Așa că acum, nu ne rămâne decât să trecem la treabă!

Ingrediente:
2-4 rondele de crap (în funcție de câte porții doriți să faceți)
lapții de la crap
ficatul de la știucă (știți că am cumpărat și o știucă pentru festinul din săptămâna asta)
½ cană de ulei de floarea soarelui
2-3 linguri de făină
1 ou
1 lămâie (zeama de la) și pentru ornat
sare și piper după gust

Pregătire:
Spălați bine crapul și lapții de crap (eu am avut și ficățelul de știucă). Asezonațile cu sare și piper după gust.


Într-un bol adăugăm oul, îl bătem bine și punem și făina în acest bol. Amestecăm bine! Prin acest amestec trecem rondelele (burta) și le ungem bine pe ambele părți.
Încingeți o tigaie cu uleiul de floarea soarelui. Când uleiul e încins, burta de crap o scoatem din bol, o scuturăm de surplusul de ou și făină și o introducem în tigaie pentru prăjit.



Prăjim 4-5 minute (la foc moale) pe fiecare parte (ca să nu se ardă). Scoatem carnea din tigaie și o punem întrun alt bol care a fost tapetat anterior cu bucăți de prosop de hârtie, pentru a i se scurge surplusul de ulei.
Montăm în farfurie burta de crap pe frunze de salată, lapții, lămâia de decor. Cu zeama de lămâie stropim bine peștele. Și pentru că mie îmi place la nebunie la o porție babană de crap, un piure făcut cu lapte, așa că a rezultat montajul din poză! Voi puteți să serviți burta de crap cu tot ce vă place mai mult!


Burtă de crap prăjit ... Done!

POFTĂ BUNĂ!

PREPARAT GARANTAT DE:



6 comentarii:

  1. Da!Multumesc!Acum nu numai ca mi/a venit apa in gura, dar au inceput sa/mi ghioraie si matele amintindu/mi ca nu am mancat nimic azi...si inconstient cum sunt dau click fix pe poza asta de pe facebook...

    RăspundețiȘtergere
  2. @IDPstockphotos:
    Inchide repede ochii...!!!
    Nu te mai uita acolo!!!
    N-as vrea sa patesti ceva nashpa!
    :))

    RăspundețiȘtergere
  3. super super delicios!
    seara frumoasa Marcel!

    RăspundețiȘtergere
  4. CU un pic de mujdei de usturoi... Delicios. Jos palaria

    RăspundețiȘtergere
  5. Mie mi s-a facut pofta uitandu-ma pe blogul tau. Viziteaza-ma si pe mine. :)

    RăspundețiȘtergere