miercuri, 22 decembrie 2010

Mistret la cuptor in sos de coacaze cu vin


Nu vă speriați de titulatura rețetei. Este foarte ușor de făcut, foarte apetisantă și gustoasă în același timp, nu necesită eforturi suplimentare pentru prepararea ei și constitue un prilej deosebit de a face o surpriză foarte plăcută și deosebită celor cărora le-o serviți în cadrul unor ocazii "deosebite".
Aroma unei astfel de fripturi, nu poate fi comparată cu un preparat făcut asemenetor, dar cu un alt tip de carne!
În principiu, carnea de vânat, are alta aromă, alt gust, altă savoare, decât orice fel de carne domestică (dar trebuie să știți un singur lucru esențial în astfel de cazuri: TREBUIE FEZANDATĂ, MARINATĂ ȘI GĂTITĂ ÎNTR-UN MOD CU TOTUL ȘI CU TOTUL DEOSEBIT DECÂT O CARNE NORMALĂ DOMESTICĂ).

Ingrediente pentru 4 persoane:
1 mușchi file de mistret (aprox. 1,5 kg - din ochi!!!)
8-10 căței de usturoi, tăiați în două, pentru împănare
2 rămurele de rozmarin proaspăt
4 linguri de cimbru (uscat)
2 linguri de boia dulce
4 linguri de ulei de floarea soarelui
200 ml de vin demidulce
sare și piper după gust
1 linguriță de amidon dizolvat în 2 linguri de apă
2 crenguțe de coacaze, boabe, folosite la sos
4 crenguțe de coacaze, pentru decor

Preparare:
În cazul acesta, am scos acest frumos mușchi de mistreț, proaspăt și am început să-l asezonez cu sare și piper. Nu vă lăcomiți cu aceste ingrediente, dar nici cu celelalte, folosiți-le după gustul vostru.


Presărăm boiaua dulce peste carne. În mușchi, facem cu cuțitul niște tăieturi adânci, în profunzimea cărnii, în care introducem cățeii de usturoi tăiați. Presărăm cimbrul peste carne. Crenguțele de rozmarin le "înfigem" și pe ele în mușchiuleț.
Stropim carnea astfel pregătită cu ulei, frecăm ușor și lăsăm la frigider minim 2 ore pentru marinare.
După expirarea acestui timp, scoatem carnea din frigider și o pregătim să o introducem într-o pungă "magică" (eu folosesc tip Knorr - și nu regret acest procedeu, chiar sunt foarte mulțumit de el).


După ce am pus carnea în pungă, turnam vinul peste carne în punga "magica". Carnea astfel "împachetată" și sigilată, se pune într-o tavă de cuptor.
Nu uitați să găuriți cu un ac punga, în cateva locuri, ca să poată "respira"! Altfel puteți avea surpriza ca punga să "expodeze" în timpul coacerii în cuptor, pentru că, vaporii care iau naștere în urma fenomenului de evaporare, nu au loc de ieșire din aceasta pungă!
Cuptorul trebuie să-l reglați la 180ºC. Introduceți carnea în cuptor pentru 1½ - 2 ore, în funcție de toate cele ce sunt de pregătit (cantitate, puterea cuptorului...).
Eu l-am cam ținut 1½ ore, cu toate că mă așteptam să stau 2 ore liniștit!


OK! Scotem carnea din cuptor, o scoatem și din pungă și o punem într-un vas termorezistent (sau alt tip de vas pe care îl aveți la dispozitie). Și o lăsăm să se odihnească.


Separăm carnea de sosul care s-a format în acea pungă și punem sosul într-o oală, pentru al prelucra în continuare.
Pe un foc mic, încălzim sosul format din carnea și vinul care au stat în cuptor. Pregătim amidonul dizolvat în apă, ca să putem îngroșa acest sos. În timpul încălzirii sosului, turnați amestecul de amidon cu apa.
Dintr-un ciorchine de coacăze, luăm boabele și le punem în sos și le zdrobim cu lingura. Mai lăsăm pe foc mic, amestecând mereu, ca să nu pierdem sosul, până se îngroașă un pic. Strecuram sosul printr-o sită și îl păstrăm pentru a "condimenta carnea".
Mușchiul de mistreț îl feliem în bucăți egale de circa 1,5 cm.



Montăm pe farfurie, destul de simplu, folosim 2-3 felii de mușchi, stropit cu sosul de coacăze cu vin, care s-a format și cu o garnitură pe care o las la latitudinea voastră să o hotărâți (eu am făcut niște cartofi la cuptor).
Ca ornament am folosit o altă crenguță de coacăze roșii, pentru a mai adăuga un pic de gust acrișor, față de sosul deja dulce-acrișor rezultat în prepararea mușchiulețului de mistreț!



Mistret la cuptor în sos de coacăze cu vin ... Done!

POFTĂ BUNĂ!


PS
Pentru că pozele cu watermark-ul ”Retetele... ” le-am pierdut definitiv, am luat pozele de pe icre-negre.ro!

2 comentarii:

  1. De Sarbatori am primit de la socrelu niste carne de mistret si ma tot gandeam cum sa-l pregatesc sa-i dau pe spate pe toti...si bineinteles ca in secunda urmatoare mi-a zburat gandul la tine :)
    Am ales aceasta reteta si bine am facut, au mancat musafirii pe nerasuflate...in plus au cerut si a doua zi :D
    Multumesc frumos, este extra mega delicioasa!

    RăspundețiȘtergere