luni, 28 noiembrie 2011

Stiuca cu sos de stafide



Dezlegarea la Pește, care a început, conform calendarului creștin-ortodox român, odată cu sărbătoarea Intrării Maicii Domnului în Biserică sau Ovideniile, a adus o rumoare specifică comerțului românesc. Piețele de desfacere a peștelui s-au umplut cu tot felul de varietăți de pești autohtoni sau de import. 
Cel mai apreciat lucru, mi s-a părut faptul, că de data asta, au fost puse la dispoziția consumatorului, o sumedenie de specii de pești vii (comercializate direct din acvarii special amenajate), nu numai specii de pești, prezentate pe paturi de gheață.
Faptul că eu, am ales din piața de pește a Halelor Centrale Ploiești (considerată cea mai mare piață de pește din România) un crap viu și o știucă (care n-au fost ieri în piață), m-au făcut să gătesc câteva preparate mai mult sau mai puțin ”explozive”! 
Să începem cu știuca!

Ingrediente pentru 2 porţii:
8 rondele de ştiucă tăiate de circa 1,5-2 cm grosime
½ dovlecel tăiat cubuleţe
½ dovlecel tăiat rondele de 5 mm grosime
3 fire de ceapă verde tocate mărunt
50 g de stafide
1 ardei gras roșu, galben sau portocaliu tăiat cubuleţe
100 ml ulei
½ de lămâie (zeama de la)
1 foaie de dafin
1 linguriţă de pastă de tomate
100 ml de apă (fierbinte)
sare şi piper

Preparare:
Curăţăm ştiuca de solzi, o eviscerăm, îi scoatem urechile şi o spălăm bine. Capul și coada, am pus-o deoparte pentru a face ciorba de pește. Restul de știucă, o tăiem în felii (rondele) de câte 1,5-2 cm grosime.  Asezonăm cu sare şi piper pe ambele părţi.
Încingem o tigaie cu ulei şi prăjim peştele în ulei câte 5-6 minute pe fiecare parte.


Scoatem ştiuca într-un vas termorezistent şi o păstrăm acoperit la cald.
Ceapa, ardeiul gras si dovleceii se călesc în grăsimea rămasă de la prăjirea peştelui, la foc potrivit spre mare, circa 5 minute.
Punem în tigaie dovlecelul tăiat rondele şi adăugăm şi stafidele. Prăjim încă 3-4 minute. 


Adăugăm acum pasta de tomate în care am adăugat zeama de la lămâie, 100 ml de apă şi foaia de dafin. Asezonăm cu sare şi piper, după gust.



Reintroducem în tigaie rondelele de peşte şi punem capacul şi lăsăm la foc mic să fiarbă 30 de minute.


Montăm în farfurie bucăţile de peşte, adăugăm dovleceii şi ardeiul gras din tigaie şi stropim totul cu sosul de stafide. Putem orna cu verdeaţă şi felii de lămâie.



Ştiucă cu sos de stafide ... Done!
POFTĂ BUNĂ!

PREPARAT GARANTAT DE:

4 comentarii:

  1. Ah, ce frumos imi incep saptamana! Maine o voi prepara, pentru ca miercuri, de Sf.Andrei e dezlegare la peste.

    RăspundețiȘtergere
  2. @Elena:
    Sunt tare curios sa vad daca ti-a placut!
    Distractie maxima in bucatarie!
    :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Facut, maestre si a primit nota 10! Eu am facut blasfemia de a-i pune un vin roze (un cupaj) in loc de apa (mi s-a spus ca nu-i buna nici in ciubote, deci am ascultat!)si un ardei iute micut, sa piste nitel stiuca aia. Hotararea comitetului de familie a fost: sa ma faci! Trimit pe FB o imagine ca dovada, ca altfel poate nu ma crezi. Gluma, gluma, dar mi s-a cerut imperios sa multumesc pentru reteta, ceea ce fac.

    RăspundețiȘtergere
  4. @Elena Toma:
    Nici nu sti ce tare ma bucur!
    In fine, retetele mele au adus o bucurie la mesele altor pasionati de mancaruri pescaresti!
    Te rog sa primesti si tu si familia ta, toata dragostea mea si va astept cu drag si la alte retete de pe blogul meu!
    Saru' mana, Elena!
    :)

    RăspundețiȘtergere