sâmbătă, 24 septembrie 2011

Supa de fazan


Pentru început, v-aş da câteva sfaturi despre carnea de fazan!
Dintrun fazan bătrân, nu o să iasă o friptură delicioasă. Aşa că folosiţi-l la prepararea supei. Acest preparat o să fie un deliciu! Aşa că, nu fezandaţi acest fazan.
Nu aveţi decât să-l jumuliţi, să-l pârliţi, să-l frecaţi bine cu mălai (pentru o curăţare mai eficientă a pielii) cu mălai şi să-l evisceraţi (să-i scoateţi intestinele).
Spălaţi-l bine încă odată.
Acum fazanul e bun de pus la fiert!
Ingrediente pentru 4 persoane:
2 fazani
2 cepe
2-3 morcovi medii
1/4 de ţelină
5-6 boabe de piper negru
250 g de tăiţei
sare după gust

Preparare:
Tranşaţi fazanul în bucăţi mai mici (adică, tăiaţi picioarele, aripile, pieptul şi spinarea).
Tăiaţi zarzavatul de supă în bucăţi mari. Ceapa o tăiaţi în jumătate sau chiar in sferturi daca e prea mare.
Puneţi carnea de fazan tranşată la fiert cu zarzavaturile. Adăugaţi şi boabele de piper!
dar să nu faceţi greşeala să adaugaţi produse de tip Knorr (Delikat) sau Vegeta, căci va schimba gustul deosebit al supei!
Eu fierb fazanul intro oală sub presiune de 3,5 litri. Timp de fierbere: o oră!
După fierbere, strecurăm supa prin sită şi o punem întro oală. Putem pune grăsimea care se formeaza de la carnea de fazan, separat, pentru a o reintroduce în oala de fiert abia la sfârşit! Pentru mai multă savoare!
Repunem supa limpezită pe foc  şi la primul clocot, adăugăm tăiţeii. Micşorăm focul la supă. Fierbem supa cu tăiţei încă 15 minute (conform indicaţiilor date de producător), iar la sfărşit adăugăm şi carnea de fazan (eu am pastrat piepţii pentru un preparat ulterior) pe care am dezosat-o. Am adăugat în supă morcovii fierţi în prima fază.
Se asezonează cu sare după gust! Pentru doritori de pătrunjel, acum e timpul să-l mărunţiţi şi să-l puneţi în farfurie!
Pentru noi, vânătorii (şi nu numai) această supă este o delikatesă!!!



Supa de fazan ... Done!

POFTĂ BUNĂ!

PREPARAT GARANTAT DE:

8 comentarii:

  1. frumoasa reteta, dar de unde luam fazanul? ma refer la cei ca mine, "nevanatorii".

    RăspundețiȘtergere
  2. ce se mai poate prepara din fazan?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca va iutati pe blog, mai am cateva retete cu fazan!
      Puteti sa le incercati si pe acelea!
      Din pacate, retetele cu carne de vanat sunt reduse, tocmai pentru ca, materia prima nu e in permanenta la indemana!
      Daca as fi impuscat 100 de fazani, as fi pus 100 de retete cu carne de fazan!
      Nu sunt omul care scrie retete, fara sa fie explicate si fotografiate fiecare etapa a prepararii asa cum fac altii, copiind retete din carti, doar de dragul de a le avea pe blog si a fi citite de altii (adica sa aibe trafic). Asta ca sa poata fiecare sa fie documentat la maxim posibil.
      Sa poata fi fericit de ceeace gusta de fiecare data!
      :)

      Ștergere
  3. Am facut ieri supa de fazan, doar cu unul - ca atat am primit. E un deliciu! Una din cele mai bune supe pe care le-am mancat! Am facut-o si eu in kukta, am fiert-o o ora si carnea a cazut de pe oase - asa ca in loc de friptura de fazan la felul doi - am folosit carnita mai moale intr-un sos cu zeama si ceva legume din supa, iar pieptul si vreo inca cateva bucati le-am pus astazi intr-o salata Caesar. Multumim de reteta! Ca de obicei - grozava!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mă bucur enorm că v-a plăcut!
      Baftă și în continuare la descoperirea delicatelor arome și gusturi vânătorești...!
      :)

      Ștergere
  4. Cred ca n-ar fi recomandata fierberea in oala cu presiune a fazanului impreuna cu zarzavatul timp de o ora. Chiar si carnea de vita necesita mai putin timp. Daca fierb mai mult decat este necesar , atat carnea cat si zarzavatul isi pierd din savoare . In mod normal, zarzavatul fierbe in aprox. 15-20 min.. Pentru mai multa siguranta se fierbe carnea intai si apoi cand este fiarta pe jumatate se adauga zarzavatul.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Varianta ta... e valabilă la supa de pui...!
      Fazanul are o carne foarte ațoasă și ca s-o faci fragedă, o gătești în alte condiții...!
      :)

      Ștergere