marți, 22 noiembrie 2011

Fazan cu gutui



E sezonul fazanilor
Și dacă e sezonul lor de vânătoare, trebuie să profităm și să ne delectăm cu preparate super delicioase, pe care carnea deosebită acestor păsări ni le oferă.
Și vreau să specific odată pentru totdeauna: carnea de vânat este cu totul altceva față de carnea domestică! Nu mai faceți confuzii! 
Chiar dacă, prin malluri găsiți carne de iepure și fazan de crescătorie, să nu vă așteptați să obțineți aceleași arome și gusturi care le ofera surorile lor sălbatice! Am zis!
Carnea de vânat bine maturată este suculentă, moale, fragedă, are gust și aromă plăcute și se digeră mai ușor decât carnea domestică. Și mai e ceva foarte important: vânatul nu e hrănit cu E-uri din furaje și concentrate făcute de mâna omului. Se hrănesc cu tot ce găsesc (semințe) în natură. 
Adică natural! Asta e!
Carnea de fazan, ca și cea de prepeliță și potârniche, se poate consuma fără fezandare.

Ingrediente pentru 4 porții:
1 fazan (are aprox. 1- 1,2 kg),
3 gutui
2 morcovi 
1 pastârnac + frunzele de la
1 ceapă albă
2x50g de unt (se va lucra la 2 tigăi consecutiv)
2x2 linguri de ulei (idem)
2 lingurițe de amidon dizolvate în puțină apă
sare, piper și boia dulce
decoruri diverse

Preparare:
Fazanul eu îl fierb în Kuktă (adică vasul de fierbere sub presiune) împreuna cu morcovii, păstârnacul și ceapa și adaug apă cât să acopere generos tot conținutul fazanului din Kuktă.
Pe foc mic (se micșorează flacăra, după ce supapa vasului a intrat în funcțiune) fierbem fazanul circa 1 oră și 30 de minute.


Scoatem fazanul și-l punem la scurs. Supa obținută o păstrăm. E nevoie și la sosul pentru preparat, dar și pentru o supă delicioasă de fazan (despre care am scris aici).
Gutuile spălate, le tăiem felii.



Tranșăm fazanul în bucăți clasice: pulpe, aripi, piept. Le dăm cu sare, piper și boia bulce.
Încingem 2 tigăi cu unt și ulei de floarea soarelui. Într-una adăugăm gutuile iar în cealaltă bucățile de fazan.



După ce toate astea au fost rumenite frumos (la gutui ar trebui un pic mai mult să le țineți la prăjit, pentru a deveni crocante și cine dorește, ar putea să pună și puțin coniac peste ele!), le aducem pe toate într-un singur vas (tigaie).
Supa de fazan care am pus-o deoparte pentru preparat, o să o amestecăm cu amidonul dizolvat în apă. Pentru că vrem să facem un sos gustos și mai gros.



Turnăm supa de fazan peste aranjament. Punem tigaia dinnou pe foc (mic de data asta) și lăsăm să fiarbă ușor, până ce supa se îngoașă ca să formeze sosul dorit. Eu am îngroșat sosul mai mult, că așa îmi place!


După ce ați obținut sosul dorit, montați preparatul în farfurie.
Eu am folosit o bucată de piept și un copănel de fazan, am adăugat gutuile, sosul iar peste gutui am presărat un praf de scorțișoară!



Fazan cu gutui ... Done!

POFTĂ BUNĂ!

PREPARAT GARANTAT DE:


Un comentariu:

  1. foarte buna reteta. am reusit sa inteleg ce inseamna gutuia in arta culinara. va multumesc pentru sansa de a savura o asemenea friptura.

    RăspundețiȘtergere