duminică, 18 iulie 2010

Prepelite la cuptor

Vă prezint azi, o rețetă bestial de gustoasă și incredibil de ușor de pregătit!


Încep totuși, cu această poză, nu cu rezultatul final al rețetei așa cum v-am obișnuit, nu pentru că sunt eu în ea, ci pentru a vă arata cât de "mari" sunt prepelițele sălbatice. Cele pe care le capturăm în sezonul de vânătoare care permite acest lucru.
Și asta pentru că o prietenă, mi-a aratăt că și-a cumpărat prepelițe (vii) pentru a avea ouă proaspete în fiecare zi, de la ele (cred ca știți că sunt o gramadă de recomandări medicale la consumul acestora, mai ales sub forma de "ou crud"). Iar acele prepelițe (nu mă pricep eu, dar cred ca e o specie Japoneza?) erau mult mai mari, de ziceai că sunt potârnichi (adică de vreo 2 ori mai mari ca cele salbatice)!
Dar să începem cu:


Ingrediente pentru 3 persoane:
12 prepelițe (noi mâncăm 4 prepelițe / porție)
1 căpățână de usturoi
3-4 foi de dafin
50 ml ulei de măsline
sare, piper după gust
2-3 rămurele de cimbru proaspăt (doar frunzulițele)
10 rămurele de cimbrișor proaspăt pentru ornat


Preparare:
Prepelițele (proaspete sau congelate) se curață bine de pene și de intestine. Le spălăm în apă rece, până când sunt bine scurse de sânge! (prepelițele au carnea roșiatică, deci mai închisă la culoare!!!)


Cu o foarfecă de bucătarie, tăiem prepelițele pe spate și le despicăm în două părți.


Cățeii de usturoi se curăță și se taie în două. Frunzele de dafin le mărunțim (nu prea tare) și le presărăm peste prepelițele tăiate.


Punem sare și piper, le grupăm într-un bol (eu am folosit un vas Jena cu capac), le stropim cu uleiul de măsline, acoperim vasul (cu folie alimentară sau cu un capac) și lăsăm prepelițele pentru cel putin 12 ore în această marinadă, în frigider (mai bine peste noapte).


După ce s-au scurs cele 12 ore, scoatem prepelițele din marinadă, presărăm cimbru proaspăt peste ele (nu vă zgârciți cu cimbru, o să dea o aromă deosebită preparatului) pregătim o pungă de gatit (punga Magică) le introducem în pungă, iar punga o punem pe o tava de cuptor. Nu uitați să înțepați cu o scobitoare punga în cateva locuri, pentru a da posibilitatea aburului care se formează, să iasă din pungă și să nu o spargă!
Încingem cuptorul la 220ºC și introducem tava în el pentru 45-50 minute.


OK! Timpul a expirat! Abia aștept să văd "rezultatul"!


Atenție cum tăiați punga! În interiorul ei sunt aburi fierbinți! Să nu vă opăriți mâinile!
Am tăiat cu grijă punga umflată cu aburi și un miros îmbietor s-a răspândit în bucătărie! Miroase incredibil și arată incredibil! Le-am scos pe o farfurie mare și le-am ornat cu crenguțe de cimbrișor.


Așa că, Prepelițele coapte în cuptor ....Done!

POFTA BUNA!

P.S.

In 10 minute, farfuria aia mare și plină de "delikatesuri" arata AȘA:


Acum putem servi meniul și cățelului!



27 de comentarii:

  1. Ei, uite ca modul asta de preparare imi suna mai cunoscut! Din pacate nu am adaugat usturoi, pentru ca nu stiam in ce fel schimba gustul prepelitelor si nu am vrut sa ma risc.

    RăspundețiȘtergere
  2. @Nicu: A doua zi, am gasit coacaze rosii proaspete. Daca le aveam cand pregateam prepelitele, le-as fi facut cu sos de coacaze! Tine minte pentru la anu'!

    RăspundețiȘtergere
  3. Am observat tarziu reteta... Eu as fi pus si un pahar de vin rosu, sec, nu foarte aromat, poate un pic fructat la marinada. La evaporare, dupa ce punga magica isa face treaba este ca un vis. Eu fac pui "de tara" asa. Nu stiu cum sa fac rost de propelite salbatice, pentru ca vanator nu sunt, doar pescar inrait. Imi dai un sfat?

    RăspundețiȘtergere
  4. @Elena Toma: Multumesc de sfat (cu vinul rosu!). Referitor la prepelitele vanate, doar cu un vanator trebuie sa vorbesti! Sau sa te duci la AJVPS (Asiciatia Judeteana a Vanatorilor si Pescarilor Sportivi) si sa vorbesti cu cei ce se ocupa de "achizitia si vanzarea" vanatului. Poate prin ei vei reusi!
    Pentru ca cele care se mai gasesc prin supermarketuri, sunt din crescatorii, au carnita albicioasa si sunt hraniti artificial, dupa cum se stie!
    BAFTA!
    PS
    Sezonul de vanatoare la prepelite a inceput pe 15 august si dureaza o luna si jumatate!

    RăspundețiȘtergere
  5. Oh, mersi pentru pont! O sa incerc asa, poate am noroc si gasesc din acestea salbatice.

    RăspundețiȘtergere
  6. Da ce bine mai arata!!!uff si la ora asta nu mai pot manca nimic:(.

    RăspundețiȘtergere
  7. Buna ziua! :-)
    Imi place foarte mult reteta postata, in seara asta am sa incerc si eu doar ca nu le voi lasa atata timp la imbaiat caci dimineata vin la servici eu ele.
    Daca vor ramane cam 5-6 ore vor prinde ceva gust bun?
    Numai bine, Mariana

    RăspundețiȘtergere
  8. Draga Mariana,
    Nu stiu daca o sa-ti iasa aceeasi fragezime, pentru ca n-am incercat niciodata sa le tin sub 12 ore in marinada (pentru ca asa se recomanda la orice carne de vanat).
    Despre gust, pot sa-ti spun ca o sa fie gustoase.
    Dar si fragezimea conteaza foarte mult!
    Asa ca, tu hotaresti!
    Bafta!

    RăspundețiȘtergere
  9. Ziua buna! :-)
    Am pregatit totul aseara. Sa va spun cum am facut.
    M-am apucat de lucru pe la ora 6 ca am zis ca le las cateva ore si apoi le pregatesc.
    Am pus in prepelite cate un catel de usturoi taiat in doua si o foaie de dafin, tot in doua.

    Le-am asezat in cratita pe toate (10 la numar) si am pus asa: ulei, sare, piper, putin cimbru macinat, jumatate de sticla de vin alb :-)) si restul apa.
    Am zis ca ce o sa iasa o sa iasa.
    Eu mi-am vazut de treburi mai departe. Mai spre seara am iesit in oras cu prietenii si cand vin acasa dau ca sa intorc prepelitele nitel si dau peste un miros foarte foarte placut!
    Am zis ca bine, hai, le pun la cuptor dimineata.
    Aseara am taiat legumele: 1 morcov, 3 gogosari, 3 cepe mari :-) taiate fasii nu marut, si am presurat peste un plic de magic pui picant sau cum se numeste. Vaaaooo imi vena sa le pap asa ce bine aratau, culori vi, apetisante.
    Am zis ca fac si niste cartofi marinati... am fiert cartofii si i-am lasat la racit pana in dimineata asta.

    A sosit timpul sa ma trezesc. Mi-am inchis alarma si mi-am zis ca trebuie sa vad ce am de facut azi!
    Asa de bine am vaut ca m-am mai trezit peste o jumatate de ora :-))
    Bun! repede repejor am scos prepelitele din baie, a iesit un miros foarte delicios, am scos din ele jumatate din usturoi si foite de fain.
    Le-am asezat in punga magica si peste am pus salata de legume. Salata lasase putina zeama si am zis ca maipun putina din acea zeama in care au stat peste noapte.
    Am inchis punga, gaurit-o si repede la cuptor.
    Am terminat si cartofii marinati (nu stiu cum o sa se portiveasca cu restul) si am asteptat sa se pregateasca carnea. Am luat in graba un piciorus sa vad daca e gata.

    Am ajuns la servici cu o jumatate de ora mai traziu dar nu-i bai :-)

    Asteptam ora pranzului, sa vedem ce parere au si restul colegilor mei.
    Am facut si niste poze :-) daca este cineva curios :-)
    Va multumesc pt timpul in care ati citit povestioara mea.
    O zi cat mai frumoasa va doresc!
    Mariana

    RăspundețiȘtergere
  10. @Mariana:
    Cred ca e timpul sa-ti faci un blog!
    Si sa scrii acolo, exact cum mi-ai scris mie!

    PS
    Mi-a placut propozitia: "A sosit timpul sa ma trezesc"! Deci tu scriai in timp ce dormeai.... NU? :)
    Bafta in continuare!
    Si cu perseverenta o sa obti tot ce-ti doresti in arta gastronomica!

    RăspundețiȘtergere
  11. :-)
    Sosie timpul sa ma trezesc, ieri dimineata, dupa care am adormit inapoi jumatate de ora :-)

    Pai va dati seama ca la ora 11.30 noi am luat pranzul? :-)) O daaaa, nu mia puteam de foame cu totii.
    A fost un succes total si i-a picat bine sufletelului meu :-)

    Am o pb acum. Nu stiu ce denumire poarta acei cartofi pregatiti caci cica nu sunt marinati :|
    I-am pregatit in felul urmator:
    Am fiert cartofii, i-am lasat sa se raceasca apoi i-am dat prin razatoare (cea mare, nu cea marunta). Intre timp am calit o ceapa mare, pus sare si piper apoi pe la sfarsit paprika. Dupa ce s-a calit ceapa am pus cartofii peste si i-am amestecat asa cam... 5-10 minute.
    Na, ghici ciuperca ce-i? :-))

    O zi frumoasa!
    Mariana

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ai facut o varietate de ceea ce in ardeal numim "cartofi rantalitzi" sau "ranzalitzi", deosebirile fiind:
      cartofii fierti si raciti se taie felii
      ceapa taiata marunt se caleste si peste se adauga boiaua dulce de ardei, calindu-se un pic si ea..se trage la oparte
      peste ceapa calita se pun cartofii felii si se amesteca (evident ca feliile se rup si se formeaza si un sos din cartofi si ulei..deci e necesar un pic mai mult ulei, ca sa se formeze sosul)
      e foarte bun cu porc
      cam asta

      Ștergere
    2. Ma bucur ca doi Anonimi, isi scriu unul altuia impresii!!!
      Ce-ar fi ca de acum in colo, sa va dati si numele vostru pe postari!
      Poate asa, se vor lega si prietenii ”virtuale”!

      :)

      Ștergere
  12. Sper ca nu-i PIURE!
    :)
    Eu oricum sunt acum la vanatoare!
    Si pregatim pt cina niste prepelite proaspat impuscate!
    Probabil ultimele din sezonul asta!

    RăspundețiȘtergere
  13. Nu, nu este piure, nu stiu cum se numesc doar ca u un gust f f f bun:-)

    Pofta mare la acele prepelite... doar ca impuscate? Offf... :(
    Mariana

    RăspundețiȘtergere
  14. Atrag atentia tuturor celor care prolifereaza injurii la adresa mea si a celor care citesc si apreciaza acest blog, ca NU VOI PUBLICA NICIODATA comentariile jignitoare pe care le aduc mie si prietenilor mei!

    Si in cazul in care acesti vajnici "cititori" sunt vegetarieni, le doresc sa se apuce sa manance iarba si fan!
    Pentru ca altfel, consider ca injura si jignesc toti oamenii care mananca carne si preparate din carne, cresc animale si le sacrifica pentru consum uman!
    Si daca tot suntem amenintati cu moartea de catre acestia, ii rog pentru inceput sa omoare ciobanii de la stana pentru ca sacrifica miei de Paste si pe toti crescatorii de porcine, pentru sacrificarea porcilor de Craciun (sarbatori religioase) inclusiv pe toti angajatii din cadrul Industriei Carnii.

    Le doresc sa se intalneasca macar odata cu un Urs, ca sa se roage in genunchi sa vina un vanator sa-i salveze!

    RăspundețiȘtergere
  15. Da, parerile sunt impartite si oamenii sunt atat de ipocriti.
    Consider ca avem cu totii loc pe planeta aceasta, deocamdata....:) si ca ar trebui sa ne bucuram cu totii de micile minuni ale vietii si naturii si sa o protejam atat cat putem si cat suntem constienti ca trebuie s-o facem.
    Cat despre vanat, atat cat este legal si se desfasoara in perioadele corespunzatoare si in ariile neprotejate prin lege, va doresc tuturor pofta buna la preparatele din vanat pe care, din pacate, foarte putini dintre noi mai stiu sa le prepare.
    Multumim frumos pentru retetele dumneavoastra, ne inspira in bucataria noastra si poate ne vom si cunoaste deoarece va invitam pe la noi, prin Apuseni, cu retete si sa ne invatati cate ceva bunnnnnnn!

    RăspundețiȘtergere
  16. Am selectat incorect Anonim, scuze, numele meu este Ela Atanasiu, sunt din Marisel-Muntii Apuseni-Romania.

    RăspundețiȘtergere
  17. @Ela Atanasiu:
    Multumesc pentru aprecieri!
    Te astept oricand, cu drag pe blogul meu de vanatoare si pescuit!
    Si daca ai si sfaturi pentru postarile mele, sunt binevenite!
    :)

    RăspundețiȘtergere
  18. Salut Marcel,
    Am imprumutat si eu reteta ta de prepelite la cuptor. Sper ca nu te deranjeaza.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Desigur ca nu ma deranjeaza!
      Sper sa te bucuri de gustul minunat al acestor pasari!
      Daca tot ai imprumutat reteta de prepelite la cuptor, iti recomand sa faci si prepelite cu sos de sampanie!
      Bafta!
      :)

      Ștergere
    2. Daca nu ar fi asa scumpe le-as face chiar in weekend-ul ce vine, dar asa... cred ca vor trebui sa mai astepte :D

      Ștergere
  19. offffff....cate discutii despre aceste prepelite..trebuie sa fie tare bune...tocmai am cumparat si eu 4 bucati si abia astept sa ma duc sa le pregatesc dupa cum se povestea pe aici ...sa vad...nu mai pot de curioasa

    RăspundețiȘtergere
  20. Cum facem cu prepelitele de crescatorie..???. Aplicam acelasi tratament...????

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Prepelița de crescătorie, are carnea ”mai albă”... dar asta nu înseamnă că trebuie să modificați procedeul de gătire în cuptor!
      S-ar putea ca timpul de coacere să fie mai mic (nu cunosc, pentru că n-am mâncat niciodată prepelișe de crescătorie!), pentru că au musculatura pieptului mai puțin dezvoltată!
      Cel mai bine e să încercați pentru prima dată cu același timp de coacere, dezvoltându-vă pe parcurs simțurile pentru un timp adecvat de coacere.
      :)
      Baftă!

      Ștergere