vineri, 25 iunie 2010

Rasol de stiuca


Ei bine, am facut o reteta foarte simpla, pentru ca nu o mai mananca nimeni din casa. Si asta se datoreaza pestelui care “are oase”!
Am ales desigur stiuca cea mai mica, cu care trebuie sa ma lupt singur.

Ingrediente:
1 stiuca de 400-500 gr
1 morcov taiat rondele
3-4 cartofi medii taiati in sferturi
1 ceapa medie taiata solzisori
1 lingura otet
sare si piper (boabe) dupa gust
maioneza pentru servit, dupa gust
patrunjel pentru ornat (poate nu v-am spus, eu nu folosesc patrunjel pt ca sunt alergic la el).
Preparare:
Curatam pestele de intestine (lasati ficatul deoparte sa-l pregatiti alta data conform retetei) si scoatem urechile. Spalati pestele si stergeti-l cu un prosop de hartie.
Taiem stiuca in bucati nu prea mari, de circa 5 cm / bucata, saram si lasam sa stea circa 1 ora in frigider.
Curatam legumele si cand ne apropiem cu timpul de mentinere a pestelui cu sare la rece, punem la fiert in apa cu sare, morcovul, cartofii si ceapa (se poate pune si o foaie de dafin, cine prefera).
Cand s-au fiert legumele, adaugam bucatile de stiuca si boabele de piper. Lasam cateva minute sa fiarba stiuca, pentru ca se fierbe foarte repede (iar eu am avut a stiuca mai mica).
Adaugam la sfarsit lingura de otet.

Eu prefer sa o servesc cu maioneza, dar se poate servi si cu usturoi sau lamaie.


POFTA BUNA!



2 comentarii:

  1. minunat. e reteta mea preferata pentru stiuca. simplu si la obiect. ca o sugestie, merge si cu hrean. acum am descoperit blogul. l-am citit pe tot. foarte bun, felicitari. de-acum,e la favorite. bafta la roblogfest!

    RăspundețiȘtergere