vineri, 7 ianuarie 2011

Din retetele mele de la Revelionul 2011...

De Sărbătorile de Iarnă, toata lumea pregătește o sumedenie de preparate. Aproape toate sunt facute în așa fel, încât acestea să poată fi doar "încălzite", "montate" și "garnisite" în farfuriile musafirilor, doar în câteva momente. Nimeni nu mai stă la cratiță în aceste momente de sărbătoare!
Așa că și eu, am pregătit destule (împreuna cu nevastă-mea) și le-am lăsat pentru seara festivă.
Oricum 95% din ele sunt facute cu 2-3 zile înainte: răcitura (piftia), cârnații, salata beauf, sarmalele, caltaboșul etc, etc.
În următoarele zile, voi publica câte ceva din ce-am facut în aceste zile deosebite din punct de vedere gastronomic.
Nu am obiceiul de a publica orice și oricum ci doar "delikatesurile" de moment.
Nu m-ați văzut publicând până acum "fripturi la grătar cu cartofi prăjiți" și nici "ouă umplute cu ficat de pui" așa cum fac foarte mulți din blogeri (fără supărare, dar am văzut pe unele bloguri câteva rețete de acest gen în care au modificat doar compoziția umpluturii, adică ceva cam de genul ... râsu'-plânsu'!).

Așa că, în speranța că nu o să vedeți pe blogul meu "aiureli", vă spun ce o să public în zilele următoare 5 articole speciale:

1. Cârnați din carne de mistreț


2. Iepure la cuptor cu lămâie


3. Mistreț la cuptor cu sos de mere și hrean


4. Mistret cu pasta de avocado


5. Să vorbim despre "Fezandarea vanatului".
(fără poze deocamdată)
Problema e că nu mai știu exact cât am pus în compoziția lor din fiecare "component"!
Oricum, am mers pe o intuiție de 100% a cantităților de ingrediente, am adăugat pe parcurs condimente în funcție de gustul și aroma preparatelor.
N-am știut nici măcar ce greutate au avut bucățile de carne, dar poate, experiența mea și-a spus cuvântul în aceste momente. Încercați și voi să vă "distrați" și să "compuneți" preparatul în funcție de gustul fiecăruia. Eu doar să vă îndrum spre "obiectivul" urmărit pentru gustul și aroma preparatelor! OK?
Cam astea ar fi cele mai importante subiecte și preparate pe care o să le prezint pe blog, deocamdată.
Desigur că ar mai fi și altele (tocmai bune de postat și pe celalalt blogul meu "Icre Negre"), dar deocamdată atât!
Și pentru că mai sunt doar 4 săptămâni din această lună și din acest sezon de vânătoare, (deci 4 posibilități de a vâna salbăticiunile noastre - toate depind de timpul meteo care o să fie), o să mă preocup mai mult de activitatea mea "recreativă" decât de cea de "compoziție".
Dar nu disperați, fac asta pentru a vă putea oferi mai multe rețete din carne de vânat, în așa fel încât să vă puteți bucura de preparate de excepție, cu care să vă bucurați și să vă surprindeți familia, prietenii, invitații de la o petrecere "surpriză"!

Și după cum am spus într-un alt articol, trebuie să vă asigur de:

GARANTAT DE MARCEL IORGA!

POFTA BUNA!

4 comentarii:

  1. un an bun precum preparatele prezentate!la multi ani!

    RăspundețiȘtergere
  2. @alison:
    Iti doresc si tie un an bun, care sa-ti aduca mult mai mult decat cel care a trecut!
    LA MULTI ANI!

    RăspundețiȘtergere
  3. La multi ani si felicitari pentru blog !

    RăspundețiȘtergere
  4. MINUNATE RETETELE DUMNEAVOASTRA....
    FICACIORII DE STIUCA ,STIUCA BOIERULUI
    MULT SUCCES IN CONTINUARE!!!1
    MONICA-O COLEGA DE LA DOBROGEA..

    RăspundețiȘtergere