miercuri, 10 august 2011

Gulas vanatoresc de mistret cu ciuperci




Pentru anumite delicatese (cum sunt preparatele vânătoreşti), trebuie să ai răbdare atunci când le pregăteşti. Să pui şi pasiunea şi priceperea şi un pic de suflet în ceace faci, pentru că, savurarea acestora să provoace o mare placere în degustarea lor.
Şi pentru a oferi oaspeţilor sau chiar familiei, aromele fantastice a acestor preparate, stăruinţa cu care pregăteşti aceste minunate delicatese, toate trebuie să fie la maximum de atenţie.
Și cum dintr-o pulpă de mistreţ, se pot face foarte multe preparate, care fiecare are o aromă aparte, haideţi să pregătim astăzi un gulaş vânătoresc!
Și pentru asta ar trebui să avem următoarele produse:

Ingrediente pentru 4 porţii:
500g de carne de vânat (eu am avut o pulpă de mistreţ, de aprox. 650g)
1 pachet de gălbiori uscaţi (era mai bine dacă aveam gălbiori proaspeţi, dar n-am mai găsit în piaţă)
1-2 linguri de ulei de floarea soarelui
60g de bacon feliat
2 cepe medii tocate
2 căţei de usturoi tocaţi
½ linguriţe de cimbru uscat sau proaspăt tocat (mărunţit)
250ml de supă de carne
500ml de bere
250g de ciuperci champignon proaspete, feliate
1-2 frunze de dafin
2 linguri de smântână de gătit
6-7 frunze de busuioc, proaspete, tocate sau rupte cu mâna în bucăţi mai mici
250g de roşii proaspete, pe care le opătim şi le tăiem cubuleţe
Sare şi piper după gust

Preparare:
Pentru început, eu am pus la hidratare gălbiorii, în apă caldă pentru 30 de minute.
În timpul asta, am fasonat pulpa de mistreţ. Apoi am tăiat-o felii şi mai departe am facut-o cubuleţe. Am tăiat şi baconul în felii mai mici.



Am încins o tigaie cu ulei şi am adăugat carnea şi baconul pentru a le căli. Am curăţat ceapa şi usturoiul şi le-am călit împreună cu carnea de mistreţ şi bacon.



Când carnea şi-a lăsat sucul, adăugăm cimbrul tocat. Amestecam pentru omogenizare.
Ciupercile tăiate felii le adăugăm în tigaia noastră. Lăsăm să se călească un pic, după care adăugăm berea şi supa de carne. Le lăsăm să fiarbă la foc mic timp de 1½ de oră.




Gălbiorii rehidrataţi se pun în tigaie şi se adaugă şi foile de dafin. Le lăsăm pe foc timp de aprox. 15 minute. După care adăugăm roşiile tăiate cubuleţe. Mai lăsăm la fiert circa 5 minute.



Adăugăm busuiocul şi smântâna. Amestecăm bine pentru omogenizarea sosului şi a aromelor.



E timpul gustăm şi să asezonăm cu sare şi piper după gust.
Preparatul l-am montat şi l-am servit pe o mămăligă proaspăt făcută (în paralel cu preparatul nostru), cu ardei capia copt drept decor, sub forma de trandafir, dar şi ca un element de acompaniament al preparatului.



Gulaş vânătoresc de mistreţ cu ciuperci ... Done!

POFTĂ BUNĂ!

PREPARAT GARANTAT DE:

4 comentarii:

  1. Excelent! Dar ar fi fost de vis dacă băgaţi hribi în loc de "champignon"...
    Parcă simt prin nări parfumul gulaşului...Bravo!

    RăspundețiȘtergere
  2. #Florian:
    Din cate iti poti da seama, pe piata romaneasca, nu prea gasesti ce-ai vrea nonstop.
    Asa ca, suntem nevoiti mai tot timpul sa inlocuim si/sau improvizam, ca sa pastram cat de cat aromele si gustul preparatelor!
    :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Am facut ieri reteta cu carne de caprioara! A fost un deliciu! Multumesc frumos! Singurul lucru pe care nu l-am respectat au fost galbiorii fiindca nu am gasit nici macar uscati. A fost foarte foarte bun si asa! Sigur o mai fac!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bucatareala e o Arta!
      Asa ca trebuie sa improvizezi non-stop!
      :)

      Ștergere